Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

søndag 10. mars 2013

Sticheri 2

På sist klubbkveld i Haugtussa quilteklubb var vi invitert til Singer Bernina Sysenter hvor kveldens tema var Sticheri.  En flott kveld med masse inspirasjon og flott fremføring,forkalring og veiledning fra damene der :o)

Motivet ble lagt under et tynt bommullstoff og tegnet av med spesial penn. Så ble det strøket på baksiden et tynt ull filt (tror det var det).

Så var det å komme igang...
Her er utgangspunktet. Fikk to forskjellige bilder vi kunne velge. Mitt falt på dette :o)
Her er vi i gang med brodering!
Ferdig brodert nå i kveld, dampet og klart.
Så kommer jobben med å finne de rette stoffer til å montere bilde på.   Dette skal også bli en pute og jeg ønsker å ha nonlunde de samme farger som i pute nr.1  Vi får se.
Det en også kan gjøre på et Sticheri, er å farge motivet.  Jeg har valgt å ikke gjøre det siden jeg har brukt flere farger i broderiet.  Hadde det hvert ensfarget kunne jeg ha farget det.  Da hadde jeg brukt stempel farge og brukt eks, Q-tips.  Jeg hadde måttet fiksere det med å stryke motivet til slutt på baksiden i ca 5 minutt.  Der finnes flere typer farge muligheter og derved også flere forskjellige måter å fixere det på.  Viktig å bruke rett fikseringsmåte.  Det må fikseres ellers kan fargene smitte over ved vask.
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Kjempefint! ..og så gøy at du alt er ferdig med broderiet, og snart har ny pute! :-) Gleder meg til den også havner her på bloggen, og på "show and tell" i Haugtussa.
    Kjekt at du har skrevet ned framgangsmåte.
    Sticheri er jo et veldig greit håndarbeid å ha med når vi går på besøk også.

    SvarSlett