Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

lørdag 26. juli 2014

Camyuva - sommer 2014

Endelig er ferien i gang! Vi reiste ned 20 juli, kom ned til "hytta" klokken 00.30 om natten.  fantastisk å være her igjen etter et år.  leiligheten så bra ut, da vi hadde leid den ut i to uker før vi kom.
Elias sitter her på altanen og spiser frokost.
Vi trodde det skulle være ekstrem varmt da vi kom ned, men det er helt overkommelig varmt.

Her er vi på promenaden i Moonligth Park/Beach i Kemer. spaserer rundt og nyter livet. Mye aktivitet i parken med flere barer, soft drinks, benker, leke apparater, svømmebasseng, klatreanlegg etc.  For meg er det for varmt til all aktivitet :o)  Vil helst bare gå og ta livet med ro.

Her endte vi opp på en kamel.  skulle bare ta noen bilder og så endte vi opp med at kamel eier dro oss med på en liten tur og da vi kom tilbake skulle han ha 100 Tyrkiske Lire!  gjett om ei som ble irritert og følte seg rund lurt.  Men men hva kan vi gjøre?  Vi kan i iallfall nå si at vi har ridd på en kamel ( selv om det er i Kemer  :o)

Her satt det to damer og stekte brød. Tradisjons metode . fantastisk godt!  Litt flott å se at i mellom typiske turist steder og funky barer sitter det to damer i et nomade telt og steker brød på gamle måten.

Vi smakte brød med potet og ost inni.

Her er de "Typiske" lampene en ser OVERALT i tyrkiske turist butikker.  Jeg synes de er helt fantastisk flotte.  Jeg har selv en enkel hvit en på altanen og to små hengende ute på altanen til te-lys.
Må nok skaffe oss litt flere før vi reiser hjem.

I dag lørdag 26 juli har vi arbeidsfolk i leiligheten, pusser en vegg på soverommet.  Blir litt arbeid innimellom mens vi er her. Ting må ses til da det er nesten kun en gang i året vi er her.

Flere rapporter skal jeg prøve å legge ut underveis.

Frem til da: NYT sommeren alle sammen
Inger Elin

1 kommentar:

  1. Ser ut til å nyte livet dere nå. Ønsker dere en fortsatt fin ferie..😊🔆

    SvarSlett