Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

tirsdag 31. mars 2020

Jeg kjenner det gjør noe med meg

Vi skriver 31 mars 2020. 
Det er 1 år siden sist innlegg. Året har vært som det pleier med sine rutiner og årstider. 
Dette året 2020 fikk en uventet vår stemning over hele verden og i Norge.
Vi ble rammet 26 februar av Korona virus i Norge.  Det begynte i Kina og har spredd seg over hele verden.  
Ingen i vår familie har blitt rammet, men Haugesund har flere smittet, pr.d.d er det 34 stykker som er smittet, 7 ligger på sykehuset.

Jeg kjenner det gjør noe med meg.   

Plutselig ut av det blå å få en telefon fra legevakten en kveld og bli fortalt at jeg har oppholdt meg i et rom hvor en person med påvist smitte har vært samtidig.  Blir så pålagt karantenetid hjemme, er frisk, ingen symptomer.  Kunne vært på jobb, men får ikke lov.Jeg ble testet for Korona etter MYE masing på telefon om at jeg MÅ testet grunnet min jobb som helsepersonell.  Det å gå å vente på svar.......

Det kjenne eg gjorde noe med meg.

Testen var negativ.

Det som er så annerledes i våre liv rundt omkring i verden er at det meste er satt på vent og stengt.  Skoler er stengt, frisører, tannleger, idrettslag, foreninger. Det er strenge regler på å holde avstand fra folk. Vi kan ikke være sammen mer enn 5 stykker.
Mange jobber hjemmefra siden barna ikke får gå på skole/barnehage. Mange har mistet jobb, grunnet permitteringer etc.
Alt dette er for å unngå smitte.  Det er oss tre  her hjemme, Elias og Zulfiqar er hjemme på grunn av skoler er stengt.  Foreldrene mine får vi ikke besøke, da de er i risikogruppen. 
Ingen går på besøk. Ingen får besøk.  Vi er heldige som er tre stykker hele tiden, hva med de alene?

Jeg kjenner det gjør noe med meg. 

Jeg kjenner det gjør noe med meg, Spesielt siden jeg jobber innen helse og omsorg.  Jobben vår kan være vanskelig til vanlig, men blir satt på prøve nå som smittefare henger over oss overalt.  De jeg jobber for er i en utsatt gruppe og kan være så alvorlig hvis det kommer smitte inn til oss på jobb.  Dette gjør at en blir litt mer bekymret hele tiden. Hvor går jeg, hva tar jeg på, kan jeg ta det med meg på jobb? er jeg smittefri? Hoster jeg? hadde jeg litt vondt i Halsen?  HELE tiden går en rundt og kjenner på dette. 

Jeg kjenner alt dette gjør noe med meg og alle dere andre også. Jeg gleder meg til sommerferien, men den kan vi ikke se 100% frem til enda.  Vi får se.  Det er booket og klart til Tyrkia, men det må være trygt og sikkert der også.

Slik skal vi ha det til over påske, før regjeringen gå inn og sier noe om status.  Det kan bli lengre også, hva vet vi? enda?

Det er mye som surrer og går i toppen.  Dere kjenner sikkert på dette alle dere andre også.   Jeg er glad jeg har en jobb å gå til, vi er trygge økonomisk, vi har våre friske familiemedlemmer ennu.  Jeg har min hobby som kan få tiden til å gå.   Neste innlegg får bli mer positivt og preget av hobby prosjekt jeg har holdt på med den siste tiden.

En liten smakebit?



Ta vare på hverandre


Det kommer til å gå bra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar