Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

tirsdag 12. februar 2013

Sy kveld :-)

På mandag hadde jeg og  Nanxy nok en sy kveld i lag.  alltid like koselig og sitte å sy sammen, planlegge,diskutere, hjelpe hverandre og utveksle ideer og forslag.
På kveldens agende var det for min del tid å lære seg å bruke skjærebrett og kniv.  Jeg har alltid hvert knytta til saks, men ser til tider at det lønner seg å lære bruken av kniv og skjærebrett.  SSå Nancy tok med seg utstyr og ga god veiledning :o)
Nancy på sin side satt i gang planlegging av løper. Det skal måles og finne riktige kobinasjoner av stoff farge og evt blonder/bånd.
Her føres det "regnskap" over bredde måling på de ulike stoff remsene slik at de dekker en løpers bredde på ca 42cm.  Hun øsnket forskjellige bredder på remsene.
Her er jeg i gang med å skjære til rette kanter på spisebrikker.  Det ble litt som i sangen: " vi sager og vi sager og til slutt så er det blitt, en .........."  Men jeg berget det slik at det blir spisebrikker av det.
Helt øverst i bildet ligger min første Mugrugg! Skal lage 3 til, men må gå til anskaffelse av mere bånd, hvis jeg husker hvor jeg kjøpte den lille biten jeg har brukt allerede :o)
Utstyret er på plass og vi er i gang med skjæring.
Regnbuens farger i undertråd snellene mine :o)
Ferdig med Mugrug  ;o)
Published with Blogger-droid v2.0.10

4 kommentarer:

  1. Det så skikkelig koselig ut! ..og det var vakre stoff du har brukt. Gleder meg til å få se produktene deres ferdige. Regner med dere tar de med på Haugtussa og viser oss. :-)

    SvarSlett
  2. Hei :) fin Mugrug , la meg til som følger så jeg kan komme tilbake å se på det fine du lager :)

    SvarSlett
  3. Så koselig! Har gjort det samme hos deg :O)

    SvarSlett