Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

fredag 23. januar 2015

Tanker en fredagskveld i Januar

Sitter her en fredagskveld og har gått igjennom bilder fra julen 2014.  
En fin jul med mye fri for meg. Deilig og det trengtes. Godt å få lada opp batteriene i gjen etter en travel og hektisk høst.  
Det var deilig med fri fra jobb og fri fra skole.

Vi er ikke så stor familie, men har det godt lell. julaften ble feiret hjemme hos oss sammen med min mamma og pappa. 
 

Det ble mange bilder den kvelden og lott og løye ble det når mannen i huset rigget opp kamera.  
vi klarte oss bra synes jeg, men til slutt må vi få tulle litt ;o)


 Jul i huset blei det og pynt og stas sto fremme til 13 dag jul :o)


 Musene har fast plass nede i gangen hvert år.  
Minsten kom hjem fra skolen og sa " ja dei står her på samme plass i år også"


 Snø kuler fra Amundsen i Haugesund må til i jula.  
De smaker så himmelsk godt!


Så er roen senket seg og julen kan bare drysse over oss masse juleglede og avslappende stemning.
God Jul i stua.


Så er vi i gang med et nytt år, 2015.  
Hva kommer dette året til å bringe meg, mine og dere?  
Må det bare bli godt for alle sammen.
Jeg har 6 mn igjen på skolen og står foran en travel vår med lesing, lekser og oppgave skriving.  
Heldigvis synes jeg det er kjempe kjekt og stortrives med dette!  


"Ernæring i pleie - og omsorgstjenester"
AOF
De starter opp ny klasse i februar nå i Haugesund.  Det blir deres andre klasse ( vi var de første :o)

 Det har hvert en stund siden sist men dette er nå et vanlig syn på spisebordet i Casa de la Faizi.  

Så... søm og sy maskin har måtte desverre vike plassen for bøker og lesing.  Haugtussa Quilteklubb som jeg er med i som leder ( ja jeg er en fraværende leder) har jeg ikke fått deltatt på, da alle mine skoledager er på klubb kveldene.  Jeg stiller på styremøter og prøver å gjøre en innsats via mail ;o) 
Heldigvis er det dyktige og fantastisk flotte damer i styret som tar seg av klubb kveldene,  men i juni er jeg ferdig på skolen så fra høsten av er det tut og kjør med sy maskin og quilte klubb ;o)

For å ikke være helt fraværende i fra håndarbeid har jeg da i høst strikket to ull tepper til mine gutter til jul. Begge syntes dette var kjekt og tror eldstemann trengte dette godt på kalde kvelder i leililgheten sin i Bergen. så da de var ferdige var det jo enda mere garn igjen og jeg  begynnte likegodt på et til Casa Faizi av rester av reste garn :o)

I tillegg ble jeg så inspirert av min svigerinne og utallige flotte blogger rundt omkring, at Micahel Cors skjerf var in og burde bli strikket her i heimen innimellom alt annet.  Så sagt så gjort, er nå i gang med mitt skjerf.
Ikke det mest proffe jeg har sett, men det er til meg selv og jeg er temmelig sikker på at dette er et skjerf som kommer til å bli brukt mye.
 

  Jeg takker for nå og skal tilbringe kvelden videre i sofa med strikk og kos.

ha en trivelig helg alle sammen og la oss håpe på fint vær, her er set surt og vind  ;o)

Inger Elin  ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar