Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

torsdag 21. februar 2019

Hjemmelaget sunn og god middag


Dette er en middagsrett som er blitt veldig populær her hjemme. Den er enkel,den er sunn og du får i deg (og barn med grønnsak- skrekk)  masse grønnsaker! 😉

Mitt navn på retten er: Sop i hop! 

Kyllinglår naturell frosne oppi stor lanpanne
Poteter delt i 4 båter med skrell. 
Diverse grønnsaker jeg / du har.  Eks Gulerøtter, paprika, løk, broccoli, tomater, hvitløk etc etc. Delt i biter og alt oppi panne 
Stekovn på 200 grader 
Bland krydder som du liker og vil ha  du vil ha i ca 1 dl nøytral olje og fordel over kylling og grønnsaker. 
I ovnen, skal kose seg der i litt over 1 time. 
 Du kan slappe av i 1 time! 
Kjenn om kylling er stekt og potetbåter myke. 
 Ta så hele langpanne ut av ovn og flytt kylling og potetbåter over i annen ildfast form.
Sett inn i ovn igjen mens du lager grønnsakbombe saus!
Tøm alt innhold fra langpanne oppi en liten panne. Smak til.
Jeg har alltid litt tyrkisk yoghurt oppi fordi jeg liker det 😉
Så tar du stavmikser og kjører til du har verdens beste kremete saus!
Tynn den gjerne ut med vann hvis du synes den er tykk.
Du vil aldri bruke pose saus igjen 😉🤞
 Håper dette var til inspirasjon til sunn, hjemmelaget mat. Fri for tilsetningsstoffer og helt posefri!
Velbekomme 👍🤞😉

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar