Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

lørdag 19. januar 2013

kjole prosjekt

Hadde lyst å prøve å sy meg kjole/tunika helt alene. Fant et mønster som så lett ut i Sy magasin.
I dette nummeret fant jeg meg et mønster jeg ville teste ut.  Dette skulle jeg teste uten hjelp fra noen.  Hjelp! Så får vi ta hjelpen etterpå når den er sydd ferdig :o) Vi får se da hva det blir til.  Først måtte jeg ut å finne stoff.  Det ble selvfølgelig Bernina Sysenter i byen som ble valgt ut. Alltid fantastisk service å få.  Hadde med meg bladet for å vise og riktig, god hjelp fikk jeg.
Her er utgangspunket jeg ville sy.  Ville egentlig ha akkurat samme stoff også, men det fant jeg ikke der.  Kansje da til neste kjole hvis det blir???
Så er den montert sammen :o)  Var litt vanskelig å sy med jersey stoff.  Det beveget seg og var tynt.  vel vel, litt slit må man jo forvente :o)
Blonder ble lagt under kanten på ermene.
Blonder under kjørte/bluse kanten også.
Så henger den her da ferdig!!!!  Jeg må nok få en "godkjenning av syeksperten, min mor før den blir brukt offentlig :o)  Jeg har kuttet den på lengden slik at den blir mer en tunika.
Hvis denne blir godkjent blir det flere av denne, men da skal jeg også prøve meg med annet stoff. Tenker ullfilt, fleece etc.
Vel vel.  Ha en forstatt fin sy helg :o)
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Den ser jo veldig fin ut, og du kan trygt gå i gang med neste. Tenker innimellom på at det hadde vært gøy å sy klær, men foreløpig har det kun blitt en enkel ullfilt-kjole. Jeg har forresten petrolfarget ullfilt-stoff og kåpemønster liggende.

    SvarSlett