Velkommen til min verden :o)
Min hobby er søm, scrapping og matlaging.

mandag 30. juni 2014

sommer idyll i Kvalsvik 30 juni


Jeg og minsten tok oss en spasertur etter middagen i dag.  Nydelig solskinn, lite vind og varm temperatur i ettermiddag.  Vi dro ned til Kvalen, 5 minutt å gå ned.  kamera hang med oss og en del knips ble det underveis.  Minsten reagerer ikke lengre på at mamma tar bildet av alt mulig :o)  Helt normalt.


 Mange rare og fascinerende vinkler å ta bilder fra


Alltid spennende ting å se i havkanten. 
Her fant han røde myke snegler! 
aldri sett dette før verken jeg eller han.


Tyske turister. Mannen fisker mens kona satt i full boblejakke i en fluktstol midt ute på "pynten" av kvalen. 
Hetta hadde hun trukket godt over hodet en stund.  
De syntes sikkert jeg var rar der jeg lå og tok bilder mens jeg lå på ryggen :o)


 Syntes denne vinkelen var stilig. Oppdaget den da jeg lå og slappet av. Da jeg skal ta bildet dukker plutselig minsten opp av en sprekk!  :o)


Vi tusler oss hjemmeover og snur oss etter et stykke. 
Der kommer en staselig hvit seilskute innover Karmsundet.  
Et flott skue!


så er vi hjemme :o)


Jeg kom hjem fra arbeid i dag så hadde Elias og Zulfiqar laget noe til oss! 

For noen uker tilbake kom Elias hjem i fra skolen bærende på et gammelt skjærebrett de hadde funnet under jorden :o)
Det ble stående på altanen en stund hvor vi tenkte hva det kunne brukes til. Zulfiqar fant til slutt ut at hva det kunne bli, men sa ikke noe om det til meg............................
Og i dag var det en spent liten gutt som stolt kunne vise frem hva han og pappen hadde laget mens jeg var på arbeidet.
Det ble så fint!





Lag dere fine sommer ettermiddager, uansett vær. 

Inger Elin



1 kommentar:

  1. Vi har mange flotte turområder her i byen vår! Å gå tur til Kvalen er flott, og det var mange flotte bilder du har tatt. Ja, det er kjekt å ta bilder, og kjekt å fotografere fra forskjellige vinkler. "Skjærebrett- overraskelsen" ble kjempeflott. Ønsker deg gode sommerdager, med mange fine øyeblikk! :-)

    SvarSlett